Refund and Returns Policy
- All brands sold on the website carry their own warranty in accordance with their company guidelines.
- Malamal.com.bd generally provides service warranty, meaning the product will be repaired, but the customer will have to bear the cost of any damaged parts.
- If you purchase a product from a warehouse or shop, you must check the product in front of the salesperson. If there is a warranty on the product, it will be covered by the warranty if there is a problem later.
- In the case of warranty, you must present the product's warranty card or certificate.
- Defective products are either replaceable or repairable. In the case of online/website orders, if there is a defect in the product after receiving the product, you must inform our hotline within 24 hours. However, the product must be kept intact, otherwise it is not replaceable. In addition, if the package is torn in the case of courier, do not receive the product.
- You must take a video when opening the product packaging, which will be used for subsequent steps.
- If the customer wants to return the product for a change of mind at the time of receiving the product from delivery or courier, they must pay the delivery charge.
- There is no opportunity to return the product after using it.
- It may take up to 3 working days for the refund of the price, and in the case of refund, all types of charges such as mobile banking service/online gateway/POS/courier, etc., will be applicable if you have paid through these channels.
- ওয়েবসাইটে বিক্রি হওয়া সমস্ত ব্র্যান্ডগুলি তাদের কোম্পানির নির্দেশিকা অনুসারে তারা নিজেরা ওয়ারেন্টি বহন করে থাকে।
- Malamal.com.bd সাধারণত সার্ভিস ওয়ারেন্টি প্রদান করা হয়ে থাকে অর্থাৎ পণ্য মেরামত করে দেওয়া হবে তবে কোন যন্ত্রাংশ ক্ষতিগ্রস্ত হলে তার মূল্য গ্রাহকে বহন করতে হবে।
- ওয়ারহাউজ অথবা শপ থেকে পণ্য ক্রয় করে থাকলে বিক্রয়কর্মীর সামনে পণ্য চেক করে নিতে হবে, পরবর্তীতে সমস্যা হলে যদি পণ্যে ওয়ারেন্টি থাকে তবে তা ওয়ারেন্টির আওতাভুক্ত হবে।
- ওয়ারেন্টির ক্ষেত্রে পণ্যের ওয়ারেন্টি কার্ড বা প্রমাণপত্র প্রদর্শন করতে হবে।
- ত্রুটিযুক্ত পণ্য পরিবর্তনযোগ্য অথবা মেরামত যোগ্য। অনলাইন/ওয়েবসাইট অর্ডারের ক্ষেত্রে পণ্য ডেলিভারি পাবার পর পণ্যে ত্রুটি থাকলে আমাদের হটলাইনে ২৪ ঘন্টার মধ্যে জানাতে হবে। তবে পণ্যটি অক্ষত রাখতে হবে অন্যথায় তা পরিবর্তনযোগ্য নয়। এছাড়া কুরিয়ার এর ক্ষেত্রে প্যাকেট ছেঁড়া থাকলে পণ্য রিসিভ করবেন না ।
- পণ্যের প্যাকেজিং খোলার সময় ভিডিও করতে হবে, যা পরবর্তী পদক্ষেপের জন্য ব্যবহার করা হবে।
- ডেলিভারি অথবা কুরিয়ার থেকে পণ্য গ্রহণ করার সময় গ্রাহকে মন পরিবর্তন জন্য পণ্য রিটার্ন করতে চাইলে তাকে অবশ্যই ডেলিভারি চার্জ প্রদান করতে হবে।
- পণ্য ব্যবহার করার পর সে পণ্য রিটার্ন করার কোন সুযোগ নেই।
- মূল্য রিফান্ড এর জন্য সর্বোচ্চ ৩ কার্যদিবস সময় প্রয়োজন হতে পারে এবং রিফান্ডের ক্ষেত্রে সকল প্রকার চার্জ যেমনঃ মোবাইল ব্যাংকিং সার্ভিস/ অনলাইন গেটওয়ে / POS / কুরিয়ার ইত্যাদি মাধ্যমে পেমেন্ট করে থাকলে তাহলে রিফান্ড চার্জ প্রযোজ্য হবে।